Játékos angol gyermekeknek




Ovis angol képekben 


Talán te is éltél át kellemetlen perceket az iskolában, amikor angolórán a tanár kérdést tett fel. Hogy is van ez? Jól mondom? 
Nos, ha gyermekként tanulunk nyelvet, akár anyanyelvünket vagy idegen nyelvet, ez a görcs ismeretlen. Nincs gátlás bennünk, vajon helyesen mondjuk e. A játék öröme a lényeg.

Az angol foglalkozásokon csak játszunk a gyerekekkel. Az, hogy közben angolul énekelünk, nekik lényegtelen. Élvezik az idegen hangzást, kíváncsiak, rendkívül fogékonyak az újra. Hiszen semmi sem muszáj, érvekkel nem is lehet őket bevonni. Ha van kedvük, csinálják, ha aznap éppen nincs, akkor csak hallgatják. És úgy is megjegyzik :) Legközelebb ők is ugyanúgy fújják, mint a többi gyerek.

Ha nem hiszed el, gyertek el csemetéddel, és próbáljátok ki! Nevetve tanuljon meg gyermeked angolul beszélni!

Egy kis ízelítő a foglalkozásokról:










Néhány dal Jázmin kislányom előadásában:




                                        

                                        



                                         

                                         




A gyerek mire vágyik a legjobban? A játékra. A mondókáknak, daloknak óriási
szerepük van, hogy a gyermek beszélni tanuljon. Akár az anyanyelvét, akár egy
idegen nyelvet. A mondókák egyszerűek. Rövidek, ritmusosak, rímelnek.
Intenzív koncentrálást igényelnek, éppen annyi ideig, ameddig még a gyerekek
figyelni tudnak. Érzékszervi úton tanulnak a gyerekek, mert a ritmus, a mozgás,
a dalok segítenek, hogy magukba szívják a nyelveket.

A mondókák a való világról tartalmaznak információt, így mondókázás során a
gyerekek észrevétlenül tanulnak. A szavak, a dallam, a ritmus a nélkül rögződik,
hogy a gyermek megpróbálná megjegyezni azt.
Otthon egyre többször kapjuk azon a gyermeket, hogy játék, vagy más
tevékenység közben is magának énekelget.
Sajnos sok gyerek a nyelvtanulást élvezet helyett kötelességnek éli meg. Sokan
azért nem mernek idegen nyelven megszólalni, mert félnek, hogy hibáznak. Az
iskolai oktatás velejárója volt, hogy ha hibáztunk, leszidtak bennünket.
10 éves kor után a gyermek az anyanyelvére épít. Összefüggéseket keres,
összehasonlít. Egy kisebb gyerek még nem tanul, hanem elsajátít. Ugyanúgy,
mit az anyanyelvét.

A fentiekből is kiderül, hogy az órák alapját dalok, mondókák, mozgásos
tevékenységek adják. Számos eszköz segít a figyelem fenntartásában:
szókártyák, plüssök, labdák, eszközök.
A szülök is segítséget kapnak az otthoni gyakorláshoz: megkapják a mondókák,
dalok szövegét, linkeket, ahol meséket, dalocskákat lehet nézni. Évente több
alkalommal vannak nyílt órák, amikor bemutatjuk a gyerekekkel a tanultakat.
Minden évben nagy sikere van a Mikulásnak, aki természetesen
meglepetésszerűen érkezik, és a farsangnak, ahol nemcsak a gyerekek, hanem
a szülők is jelmezt húznak.